Seminář „Efektivní plánování komunikativní výuky němčiny“
POZVÁNKA
Nakladatelství Hueber Verlag s Centrem pro podporu výuky německého jazyka a interkulturního vzdělávání při Katedře germanistiky FF UJEP si Vás dovoluje pozvat na metodicko-didaktický seminář pro učitele německého jazyka všech typů škol.
Termín: úterý, 30. 11. 2021
Čas: 11:00-14:15 h
Téma: Efektivní plánování komunikativní výuky němčiny
Lektorka: Friderike Komárek
Místo konání: budova FF UJEP Ústí nad Labem
Pasteurova 13
místnost A 306
Účastníci semináře obdrží propagační dárky a certifikát.
Za seminář se nevybírá žádný poplatek. Seminář je akreditován MŠMT.
Podmínkou účasti je potvrzení o bezinfekčnosti, prosíme o připravení si příslušných dokumentů. V případě negativního testu požadujeme PCR-test (antigenní nestačí).
Online přihláška: https://forms.gle/Z3xxxCK2gW5ukwHA6
V případě zájmu prosíme o vyplnění přihlášky nejpozději do 25.11.2021. Přihláška je závazná a vzhledem k omezenému počtu míst se semináře nelze zúčastnit bez předchozího přihlášení. V případě, že se nebudete moci na seminář dostavit, prosíme o co nejrychlejší informaci, abychom mohli uvolněné místo nabídnout náhradníkům.
---------------------------------------------------------------------------------------
Efektivní plánování komunikativní výuky němčiny
Kdo chce na hodinách němčiny pracovat efektivně, potřebuje v první řadě dobře promyšlený plán a dobrý časový management. Jak mohu motivovat žáky pro téma, které budeme probírat? Jak mohu vystavit hodinu, tak aby bylo možné udržet zájem žáků i napětí a aby žáci novou látku dobře zvládli? Jakou roli přitom hrají sociální formy, jak mohu prostřídat aktivity a udržet dynamiku hodiny? Odpovědi na tyto otázky budeme hledat na semináři za pomocí praktických příkladů. K tomu přidáme tipy, jak je možné program hodiny flexibilně upravit, pokud náš připravený časový harmonogram náhodou stoprocentně nevyjde.
Effiziente Unterrichtsplanung von kommunikativem Deutschunterricht
Wer im Deutschunterricht effizient arbeiten möchte, braucht in erster Linie einen durchdachten Plan und gutes Zeitmanagement. Wie motiviere ich die Schüler für das Thema? Wie baue ich die Unterrichtseinheit so auf, dass die Spannung und das Interesse der Schüler möglichst anhält und ihre Auffassungsgabe nicht überfordert wird? Welche Rolle spielen die Aufgabenstellungen und Sozialformen, wie schaffe ich Abwechslung und Dynamik? Antworten auf diese Fragen suchen wir anhand von praktischen Beispielen aus den Lehrwerken Super! und Beste Freunde. Dazu geben wir Tipps, wie man flexibel das Programm anpassen kann, falls der Unterricht „aus dem Ruder läuft“.
Friderike Komárek
Friderike Komárek žije v České republice od roku 1997. Pracovala jako lektorka na Goethe-Institutu a od r. 2003 vede metodické semináře pro nakladatelství Hueber a pro Spolek germanistů a učitelů němčiny (SGUN). Je spoluautorkou učebnice Super! a redaktorkou regionálních vydání učebnic Beste Freunde pro ČR a SR. V současné době vyučuje němčinu soukromě a ve firemních kurzech. Má zkušenosti s výukou na středních školách.
Zpět